WINO Czy pijasz wino, do…

WINO
Czy pijasz wino, do obiadu lub kolacji? Białe, czerwone, różowe, które lubisz najbardziej? Czy wiesz że wino czerwone może CI pomóc?

Jedna lampka wina którą można wypić zawiera: 15gr cukru a w innym można mieć go blisko zero gram.

Czerwone wino ma nie tylko mniej cukrów w sobie, ale również całkiem dużą dawkę antyoksydantów, czyli substancji walczących z „wolnymi rodnikami” i stresem oksydacyjnym.
(10 razy więcej niż w winie białym!)

Antyoksydanty (przeciwutleniacze) spowalniają procesy starzenia, zmniejszają ryzyko wystąpienia cukrzycy, chorób serca, zawału czy chorób nowotworowych.

Oprócz wina, warto jeść także inne produkty bogate w antyoksydanty:
– jagody,
– ciemne winogrona,
– czarna porzeczka,
– kapusta,
– kiszony ogórek, (wpis o ogórkach na mirko)
– ryby,
– awokado,
– pić zieloną herbatę,
– kakao.

Nie namawiam do wina… jednak wybierając warto zdecydować się na wino czerwone. Które jak podane produkty pomoże naszemu organizmowi (z procesami starzenia, rozstroju komórek).

Zatem drogie #rozowepaski i #niebieskiepaski WASZE ZDROWIE!!

#wino #zdrowie #fitness #odzywianie #ciekawostki #dieta #gruparatowaniapoziomu