Często jak ktoś się dowiaduje…

Często jak ktoś się dowiaduje że jestem na diecie #keto to muszę wysłuchiwać pieprzenia o tym jak to niezdrowo, i że powinienem jeść warzywa. Jak to tak jeść samo mięso, jeszcze tłuste? Że niezdrowo wykluczać tyle produktów z diety.

A czy faktycznie tak dużo produktów muszę wykluczyć z diety? Ostatnio się nad tym zastanawiałem robiąc listę zakupową pod keto-vegan. Na keto musimy się pozbyć: produktów mącznych, bulwiastych warzyw (ziemniaki itp), niektórych gatunków fasoli, owoców (z wyjątkiem borówek, truskawek i malin) oraz cukru. I to w zasadzie tyle.

W dzisiejszym świecie to produkty które najczęściej można znaleźć na talerzu przeciętnego homo-sapiensa. Ale czy to jakiś naturalny, nienaruszalny stan rzeczy? Jaka jest wyższość chleba nad orzechami, albo ziemniaka nad kapustą czy brokułem.

Znajoma dietetyczka potrafi mi w jednym zdaniu przyznać że nie powinno się jeść żywności wysoko przetworzonej. A w drugim że ona Sobie na śniadanie robi grahamkę z „czymś-tam”. Żeby ta grahamka powstała, najpierw trzeba było nazbierać tysiące chwastów z których następnie trzeba oddzielić nasiona, zmielić je, odrzucić większość łupin, przesiać, wymieszać z wodą, drożdżami i upiec. No zajebiście nieprzetworzona żywność. Albo słyszę że nie ma to jak świeżo wyciskany sok z owoców. No świetnie, mam wziąć owoc, wypieprzyć cały błonnik i wycisnąć samą wodę z fruktozą (która w takim nadmiarze zmusza wątrobę do produkcji trójglicerydów). Pewnie później wyczytam w Pani Domu jak uzupełnić błonnik w diecie, albo jeszcze lepiej – będę go suplementował. Nawet nie będę się rozwodził na temat cukru, który efektywnie może być pozyskany z 3-4 roślin. Przy czym te rośliny muszą być rozgniecione na miazgę, wyciśnięty z nich cały sok który następnie jest podgrzewany, odwirowywany, schładzany, jeszcze raz podgrzewany, odparowywany i krystalizowany. Zajebiście zdrowa żywność. I ludziom którzy na śniadanie wpieprzają bułkę z dżemem nie przeszkadza dostawać spazmów kiedy widzą mnie z golonką.

Dieta ketogeniczna to nie jest dieta #carnivore. Ketogenicy mogą śmiało jeść 90% albo i więcej gatunków warzyw. Obstawiam nawet (chociaż nie mam na to dowodów) że pewnie przeciętny ketogenik je więcej zdrowych, świeżych warzyw niż przeciętny pożeracz chwastów. Bo sam to widzę po Sobie.

A jakie Wy durne zarzuty słyszycie od Swoich znajomych? kiedy dowiadują się że jesteście na keto.

Na koniec, mój dzisiejszy tatar.

Makro: B 75,3; T 80,3; W 15,9 | 1112 kcal

#gotujzwykopem #dieta #lowcarb #keto

Dzisiaj polecę makaron z…

Dzisiaj polecę makaron z sosem curry z wędzonym tofu.

Przepis z bloga https://vegenerat-biegowy.pl/rigatoni-z-sosem-curry-i-wedzonym-tofu/
Polecam zerknąć na historię owego Vegenerata – z otyłego faceta stał się ultramaratończykiem.

Lubię jeść sosy z makaronem, a nie makaron z sosem, więc u mnie na porcję 60 g świderek poszła puszka pomidorów, 150 g tofu „z Pandą” z Carrefour (polecam też z Lidla i Lunter z Biedry), reszta składników proporcjonalnie. Pasta sambal oelek jest często dostępna jest za kilka zł na „tygodniach” azjatyckich.

#vegan2019 #gotujzwykopem #weganizm #wegetarianizm #dieta

Każdy mówi, ze wrażliwość…

Każdy mówi, ze wrażliwość insulinowa jest najważniejsza w budowie masy mięśniowej zagryzająć a to berberynę a to metforminę jak landrynki do każdego posiłku, a nikt nie zastania się dlaczego grubasy nawet naturalne mają największy efekt rekompozycji. Nikt się nie zastanawia jak to się dzieje, ze w innych sportach budują ogromną masę mięśniową większą niż w BB bez kraty na brzuchu czy to naturalnie czy na SAA. A co jeśli trzeba na to wszystko patrzeć holistycznie (oj wiem popularne słowo), dlaczego nie spojrzeć na inne gamebreaking jokera czyli LEPTYN i GRELINĘ? Dlaczego nie zwrócić uwagę na estrogen i jego poziom nawet u naturala? ;). A może wystarczy optymalnie dostosować Ww:T? Może popatrzeć na optymalnie wysoki poziom całkowity cholesterolu? Może sama melatonina endogenna wystarczy dla stresu oksydacyjnego? Zamiast gotować mitochondria? Czy aby na pewno sens jest nawalić 300 antyoksydantów w każdym okresie? Może jeszcze paracetamol przed treningiem? Po prostu oglądam ten nasz padołek na YT i mam wrażenie, że po prostu ktoś mówi jakaś durnotę traktując wybiórczo zagadnienie a później wszyscy nagrywają to samo powtarzając głupoty. Pada słowo klucz np. „Wrażliwość insulinowa” i jeb leci lawina i moda przez rok xD. Śmiejemy się z SFD postów sprzed 10 lat i cyklów kreatynowych, a nawet nie macie świadomości, że 90 % obecnych materiałów to głupoty na tym samym poziomie ( ͡° ͜ʖ ͡°). Nie bije tutaj do nikogo personalnie, nie oceniam, po prostu zachęcam do samemu odpaleniu mózgu poszperania nawet tl;dr źródło w stylu examine i pomyśleć na powoli zamiast sugerować się od razu jakaś interpretacją z YT/Artykułu.

#mikrokoksy #mirkokoksy #silownia #dieta #suplementy #fullborsukworkout

Jakaś ulana baba ma ból dupy,…

Jakaś ulana baba ma ból dupy, bo ludzie cenią swoje zdrowie i chwalą się efektami pracy na siłowni i w kuchni xD
https://mobile.mamadu.pl/140767,selfiefeminizm-i-nagie-cialo-na-insta-z-czego-sie-tak-cieszysz-szmato

#silownia #mikrokoksy #bekazgrubasow

#dieta

Ojacie, ojacie, kolejna fotka…

Ojacie, ojacie, kolejna fotka przemiany przed/po. Ciekawe jaka różnica w czasie i kilogramach?!

Otóż różnica pomiędzy zdjęciami to 20 sekund. W pierwszym przypadku światło mocne od przodu, w drugim od góry. Które zdjęcie jest prawdziwe? No oczywiście oba, wszystko zależy od światła/pory dnia. Teraz zastanówcie się jak robią wodę z mózgu profesjonaliści którzy mają możliwość ustawiania światła, ćwiczenia/pompy przed zdjęciami i nabijania się węglowodanami.

Redukcja stabilnie, na wadze nieco ponad 71 kg, czyli w miesiąc spadły 3 kg – jest OK. Ponieważ na siłowni we wszystkich głównych bojach > 10 powtórzeń w ostatniej serii to jeszcze z tydzień, maksymalnie dwa pociągnę redukcji, potem zero kaloryczne i budowanie masy, bo jak widać tej brakuje.

#rek0mpozycja #dieta #mikrokoksy #mirkokoksy #silownia #greyskull

#szkolastandard Jak przemysł…

#szkolastandard

Jak przemysł cukrowniczy przerzucił winę na tłuszcz

Dokumenty odnalezione na Harvardzie wyjawiły, że w latach 60. przemysł cukrowniczy opłacał naukowców, aby ci publikowali artykuły bagatelizujące rolę cukrów w rozwoju chorób sercowych – a zamiast tego przedstawiali tłuszcz nasycony w o wiele gorszym świetle. Zapraszam do lektury.

Link do artykułu.
Link do znaleziska (zachęcam do wykopywania).

#angielski #angielskizwykopem #jezykangielski #ciekawostki #dieta #odzywianie #zdrowie #nauka #cukier #jedzenie

Obiecałam Mirabelkom i…

Obiecałam Mirabelkom i Mirkom, że będę wrzucać roślinne inspiracje – oto jestem.  Od czasu do czasu będę dzielić się sprawdzonymi daniami- tymi ciekawszymi  🙂

Poniżej w komentarzu przepis na kotlety z komosy ryżowej, ciecierzycy i masła orzechowego z książki Minimalist Baker.
Akurat kończyła mi się pucha masła crunchy 100%, została odpowiednia ilość.  Robiłam bez dodatku całych orzechów ziemnych, bo lubię je tylko w postaci masła. Kosysytencję zagęściłam w miarę potrzeby podsypywaniem mąki owsianej.

Dzisiaj z brokułami oraz woreczkiem kaszy orkiszowej posypanej nasionami dyni i konopii (。◕‿‿◕。) łuskanej. 

Jedna porcja zostaje w lodówce na jutro, reszta trafia do zamrażarki – dobrze smakują upieczone ponownie, skórka jest chrupiąca.

#weganizm #wegetarianizm #gotujzwykopem #vegan2019 #dieta

Wolny metabolizm przekleństwo…

Wolny metabolizm przekleństwo grubasów
Szybki metabolizm przekleństwo chudzielców
Co to za życie będąc ekto lub endomorfikiem!
Tarczyca, IO, Geny, Repatianie
Nie to co jakiś chad mezomorfik (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

Po lewej 28 latek ENDOMOFIK z podkreślam WOLNYM METABOLIZMEM 120 kg i 40 % BF, który nie chudł na 2600 kcal! No i od tych sałatek tył cholera i wody 😉
Po prawej 30 late EKTOMOFIK z podkreślam SZYBKIM METABOLIZMEM 69 kg i 12 % BF, który nie tyje na 3400 kcal! Jedząc TONĘ jedzenia 😉
Jeszcze chwile byłem MEZOMORFIKIEM wiecie taki w sam raz METABOLIZM
W lipcu znowu EKTO i problemy z przytyciem

pokaż spoiler ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚MAGIA ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・

Sorry dostaje wylewu o postów z ostatnich dni. Ale wytrzymałem prawie miesiąc! Najdłużej ze wszystkich na tagu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#mikrokoksy #mirkokoksy #silownia #dieta #chudnijzwykopem #fullborsukworkout

Pierwsze w życiu upieczone…

Pierwsze w życiu upieczone ciasto. Pierwsze zjedzone ciasto z czerwonej fasoli. Wyszło trochę za mało słodkie (nie wiedziałem ile stewii dać). Na talerzu pół ciasta (300kcal).

#dieta #gotujzwykopem #chwalesie

Jak obiecałam to wrzucam…

Jak obiecałam to wrzucam 🙂
Mięso mielone z rodzynkami i makaronem :3
Pyszności (。◕‿‿◕。)
Na żądanie wołam @KrwawyPacyfista @poji
Przepis:
Mięso mielone chude 100 g, Makaron pełnoziarnisty 70g, Rodzynki 15g, Papryka 120g, Cebula 30g, Czosnek 7g, Olej 5g, Przyprawy (chili, curry, cynamon, kolendra)
Mięso podsmażyć na rozgrzanym oleju, dodać cebulę, czosnek i trochę wody. Przyprawić chili, kolendrą, cynamonem i curry. Dodać pokrojoną w kostkę paprykę i rodzynki. Podać z ugotowanym makaronem.
Wartości:
568kcal
Białko 32 g
Tłuszcz 14 g
Węglowodany 71 g
Cholesterol 70 mg
Błonnik 9 g
#bandarodzynkarzy #dieta

Dobra, ponownie dołączam…

Dobra, ponownie dołączam aktywnie do #chudnijzwykopem i #dieta po nawiązaniu współpracy z szanownym Borsukiem @Kasahara 😀
I jedno co mogę powiedzieć, to że dieta wydaje się nudna, ale taką właśnie chciałem – w załączeniu Lunchyk i Obiadek na 2 dni – 3 składniki i gotowe, minimalna ilość pieprzenia się z przygotowaniem, a jedyny problem to znalezienie patelni odpowiednio dużej ;]
Tak więc porównując do diet maszynowych z potreningu czy vitalii (choć dzięki takiej też waga poszła z 115 do 102kg) to tutaj bajka i polecam tego wykopowicza 😀

A jutro wracamy do dźwigania żelastwa
Start obecnie ze 105 – celem przynajmniej 90 – dostane jakiego plusa dla atencji? ( ͡° ͜ʖ ͡°)